Alla inlägg under juli 2016

Av Mia Fjällborg - 17 juli 2016 13:51

Haft mini semester i Sollefteå över helgen, gått en massa... badat och fikat, så sluta söndag me Moa får hög feber o kräks. Inge roligt slut...!!!

Av Mia Fjällborg - 13 juli 2016 22:01

I morgon kommer juniora, på fredag kommer vi åka ti Sollefteå på lite mini semester...
Min gamla hemstad, härligt. Stuga på campingen, ett par 100 m till badet och ett par hindra ner till älven. Ca 700 m till stan, härligt!!!!

Jag tror att både jag o Moa kommer må gött av, ??

Av Mia Fjällborg - 9 juli 2016 19:45

Jag saknar tanken på min familj, saknar inte MIN familj... eller jo, så som det va när jag var åtta. (Visste inte bättre då) Jag har inte bott me dem sedan jag var 11, jag e less på alla våldsamma fosterhem, människor och såna som njuter av att mobba och skada andra.

Jag önskar jag kunde ta en paus i "min egna påhittade värld", typ som Trä FU Tom eller va det heter på Barnkanalen.
Få bara va, umgås me vänner och känna att jag tillhör.
Drömma kan man!!!

Jag e så glad att jag har min älskade dotter, önska bara att jag kunde ge henne hela världen... eller att jag åtminstone hade körkort och lite bättre inkomst så vi kunde göra lite mer som hon vill.

Av Mia Fjällborg - 9 juli 2016 19:35

Jag försöker vara mogen, försöker att inte ta saker personligt.
Finns där om någon behöver mig, lärt mig och jobbat hårt me att försöka hitta tillbaka till sociala sammanhang.
Ändå... Hur mycket jag än försöker, så visar det sig att det bara e JAG som försöker. Det gör ont i hjärtat, men jag låtsas som jag inte bryr mig.

Av Mia Fjällborg - 9 juli 2016 19:29

Slarvar me sömn, kost och motion. Känner mig ständigt trött, små irriterad och vilse.
Jag måste skärpa mig, vräkt i mig chips hela helgen... Kommer inte håg sist jag va på gymmet, en vecka sen-två? Näää, nya tag.

Det har varit så mycket sista tiden och jag hinner inte me mig själv, utredning för ev. ADHD eller andra diagnoser och det tar mycket av mina krafter. Varit mycket noggrann tillbaka gång i barndomen. Helt slut efter varje session, fast det blir ju inte bättre att jag slarvat me rutiner.

Nääää, nya tag!

Av Mia Fjällborg - 9 juli 2016 19:25

Hoppa på transsexuella, homosexuella, fattiga, härkomst?
E då så jävla viktigt från vilket land du kommer, hur mycket pengar på banken en har, vem du blir kär i...??
Status, lyx... Fy fan!

Det e väl respekt, vad man har i hjärtat och hur man uppför sig som e det viktiga!!!
Jag hatar rasismen, homofobi o liknande. Skitsnack, terror, mobbing...
När tar det slut?

Min ekonomi rör ingen annan, jag lever heller fattig o någorlunda lycklig än rik och deppad.
Jävla status skit!
E svenskar bättre än en från Irak, Pakistan, Ukraina osv? E man inte lika utländsk om man kommer från England, USA eller Tyskland?

Önska alla kunde se hjärtan o själar istället för det ytliga.

Av Mia Fjällborg - 3 juli 2016 19:33

Söndag, iiiisch. Har i och för sig varit på möte idag, det va väl ok.... men söndag, rastlös fast att jag skulle behöva städa.
I morgon e det tredje utredningsdagen me terapeuten, ang ev adhd mm. Jag blir alltid så trött efteråt och sen på kvällen e det möte igen, på dagen jobbar jag.... Det blir en sån där låååång dag!

Ska egentligen inte klaga, lyxproblem. Har ju faktiskt stor bostadslös, hungrig och i aktivt missbruk. F'låt... Trivs på jobbet, men vissa dagar blir sååå sjukt långa bara och det tar all min energi.

Av Mia Fjällborg - 3 juli 2016 17:07

Jag önskar jag hade en mamma att prata me, en pappa som jag kunde krypa in hos i en stor trygg famn.
Önskar att jag hade mormor o morfar att besöka, jag önskar att jag hade en familj som ville besöka mig.
Ibland gör det riktigt ont i magen fortfarande!!!! Höra vänner säga:
" I morgon kommer mamma o hälsar på, i går hjälpte pappa mig me..... Åh, det e så kul för min syter har fått barn och... Snart e det jul, då samlas vi allihopa. I maj åker jag me min famil till Kroatsien...." Osv, eller se familjer gå på stan o skratta. Sitta o fila på samma fik, där jag sitter ensam och försöker koncentrera mig på min bok o försöka dricka kaffet och hålla tillbaka tårarna.
Jag blir fortfarande avundsjuk, min familj har varit borta sen jag var liten.
Misshandlad i fosterhem, trasig på ungdomshem och alltid ensam!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards