Direktlänk till inlägg 9 september 2016

Säljer

Av Mia Fjällborg - 9 september 2016 10:11

Gör av me sånt jag inte behöver, rensar o kastar. Vill må bra och känna mig nöjd, stolt över rörelsen jag gjort hittills.
Från en väldigt trasig, sjuk och rädd själ... boende på gatan, hos vänner ett tag, missbrukade både öl o narkotika. Var aggressiv, utåtagerande, ensam varg samtidigt som jag sökte mig till likasinnade. Tillitlös, självförakt osv, till den jag e i dag.
Av någon magisk anledning så har jag inga sjukdomar, jo... värk i kroppen o astma, men jag lever och jag har ett bra liv. Mitt namn står både på kontraktet och min ytterdörr, jag har en säng att krypa ner i. Kläder, mat i kul och frys.

Jobbat hårt me mig själv, bärgningen hat inom mig längre. Konfronterar mina rädslor, har en NA sponsor, går på både NA o AA möten, ibland även vuxna barn.
Jag har fått en chans att vända på livet, tog den. Behandling i Hudik, terapi och hårt eget jobb.
Jag e så tacksam att rätt person kom in i mitt liv, någon som jag efter ett par dagar på Psyk bestämde mig att lita på.
Tack så mycket, I'm back o på riktigt. Alla masker e borta, alla roller e borta och jag e mig själv. Hittar små bitar här o där, snart vet jag vem jag egentligen är och vad det e jag JAG vill.
Så jag samlar pengar, jag vill åka ner till ett speciellt härbärge i Sthlm. Lämna över pengarna, kan jag ordna så de kan plocka in en person till, ge den mat och värme... så har jag gett tillbaka lite till samhället, för det jag själv kostat. Kan jag se till att det köps in mer mat, fler täcken o kuddar... så blir min själ lycklig.

Jag har ingen familj, förutom min dotter o henne ge jag tillbaka genom att visa att jag finns där och inte försvinner eller blir sjuk igen, så jag ger tillbaka till samhället på det sätt som gör mitt hjärta lyckligt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia Fjällborg - 26 november 2016 18:42


Min dotter har varit sjuk ett par dagar, hon väntar på att få operera bort halsmandlarna som varit svullna sedan fyra månader tillbaka. Sista veckorna har det varit jobbigt för henne, haft ont i halsen och haft svårt att äta... sista veckan har hon...

Av Mia Fjällborg - 3 november 2016 21:45


Magnet röntgen väntar i morgon... Jag o Moa, hoppas allt ser bra ut!!!! Tror att huvudvärken försvann mycket när jag fick nya glasögon, högre styrka på brytningen och på synen. Så jag hoppas, att allt e som det ska. God natt! ...

Av Mia Fjällborg - 30 oktober 2016 20:19


Det gör jag faktiskt, om 16 dagar har jag varit nykter i drogfri i 2 år... nu tänker jag inte ens på att vara drogfri eller inte, JAG BARA ÄR DET. Tillbaka på jobb efter nästan 2 månaders sjukskrivning, back at the gym och klarar att köra längre pas...

Av Mia Fjällborg - 14 oktober 2016 21:10


Jag var mer eller mindre själslig död från 12 års ålder, va väldigt få personer som kunde att få mig att må bra en stund eller få situationer jag kände mig levande i. Sen 16/11, 2014 förändrades allt. Jag vågade lite på den terapeut jag fick inne på...

Av Mia Fjällborg - 14 oktober 2016 20:59


Människor e vi, måste jag va en typiskt tjej eller kille? Ibland känner jag mig mer som kille än tjej, men det betyder inte alls att jag vill köns operera mig. Jag e bara inte en typisk tjej. Gillar mitt korta hår, jeans och t-hirt o gärna huvtröja....

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards