Direktlänk till inlägg 11 oktober 2016

Rubrik saknas

Av Mia Fjällborg - 11 oktober 2016 13:52

 

Ja, det har varit ett par tuffa månader. Jag har varit sjuk, sprungit in i den berömda "väggen" för tredje gången på lite mer än ett år.

Har även gjort en utredning angående diagniser, har fått reda på att jag har ADHD, är väldig ljudkänslig och ljus känslig. Känslig för rörelser, buller och jag behöver mer tid i lugn och ro. Jag har gjort mig själv sjuk för att jag försöker vara mer social än vad min kropp klarar av, det gjorde att jag sprang in i en depression.

Men nu har jag smält lite, jag kommer inte att kunna gå in i en bio salong utan att kanske må lite dåligt eller vara med många samtidigt utan att behöva tid i ensamhet senare och vila upp mig.

Det jag oroar mig är att jag inte ska hitta en ny arbetsplats som jag klarar av att vara på, men jag ger inte upp. Nu förstår jag mer varför skolan varit så svår, bara allt ljud och rörelse har varit nog och fått mig att må dåligt. Jag känner mig inte längre så dålig, för nu fattar jag att det har funnit en orsak till att jag ofrivilligt varit en ensam varg och en boknörd.


Upp igen, väntar på en mer avancerad skall röntgen... jag har en tro på att det kommer att bli bra, bara jag gör rätt saker och accepterar mitt "handikapp"... som det faktiskt är.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia Fjällborg - 26 november 2016 18:42


Min dotter har varit sjuk ett par dagar, hon väntar på att få operera bort halsmandlarna som varit svullna sedan fyra månader tillbaka. Sista veckorna har det varit jobbigt för henne, haft ont i halsen och haft svårt att äta... sista veckan har hon...

Av Mia Fjällborg - 3 november 2016 21:45


Magnet röntgen väntar i morgon... Jag o Moa, hoppas allt ser bra ut!!!! Tror att huvudvärken försvann mycket när jag fick nya glasögon, högre styrka på brytningen och på synen. Så jag hoppas, att allt e som det ska. God natt! ...

Av Mia Fjällborg - 30 oktober 2016 20:19


Det gör jag faktiskt, om 16 dagar har jag varit nykter i drogfri i 2 år... nu tänker jag inte ens på att vara drogfri eller inte, JAG BARA ÄR DET. Tillbaka på jobb efter nästan 2 månaders sjukskrivning, back at the gym och klarar att köra längre pas...

Av Mia Fjällborg - 14 oktober 2016 21:10


Jag var mer eller mindre själslig död från 12 års ålder, va väldigt få personer som kunde att få mig att må bra en stund eller få situationer jag kände mig levande i. Sen 16/11, 2014 förändrades allt. Jag vågade lite på den terapeut jag fick inne på...

Av Mia Fjällborg - 14 oktober 2016 20:59


Människor e vi, måste jag va en typiskt tjej eller kille? Ibland känner jag mig mer som kille än tjej, men det betyder inte alls att jag vill köns operera mig. Jag e bara inte en typisk tjej. Gillar mitt korta hår, jeans och t-hirt o gärna huvtröja....

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards